נכון, יש הרבה מוצרים, והרבה שמות מבלבלים.
במקרה של לקוחות רבים שלנו, הפנסיה שלהם נפתחה על ידי הסוכן של מקום עבודתם,
תיק ההשקעות שלהם מנוהל בבנק דרך יועץ השקעות או בבית השקעות דרך מנהל תיקים ואת קרן ההשתלמות הם פתחו בעבודה הקודמת, אבל לא ממש זוכרים באיזו חברה היא מנוהלת.
קל מאוד ללכת לאיבוד ולהיות אדישים, אבל חשוב להבין שהמשמעות היא שאתם כנראה לא מנהלים את הכסף בצורה המיטבית ביותר לכם מבחינת החברה ומסלול ההשקעה, וככל הנראה גם משלמים עלויות גבוהות מהמקובל בשוק.
בתכנון פיננסי ופנסיוני הוליסטי נסתכל על התמונה המלאה – על מכלול הנכסים הפיננסים שלכם. נבחן את כולם ונתאים אותם לצרכים האישיים והמשפחתיים שלכם. ניקח בחשבון שיקולים כמו נכסים אל מול התחייבויות, הכנסות אל מול הוצאות, פיזור השקעה, רמות סיכון, אופק השקעה, עלויות דמי ניהול, תשואות וכמובן את היבטי המיסוי, כדי שבסוף הכסף שלכם ינוהל במקום הנכון ויעבוד בצורה הטובה ביותר עבורכם.
אז אתם בטח שואלים איך זה עובד ומהו תהליך העבודה?
על מנת לקבל תמונה מלאה וכוללת של מצב קיים, נאסוף נתונים מכל הפלטפורמות הרלוונטיות ונבצע בירור צרכי לקוח. נפנה למסלקה פנסיונית שתיתן לנו מידע על כלל המוצרים הפנסיונים, נסרוק חשבונות בנק, חברות ביטוח ובתי השקעות, על מנת שנקבל תמונה מלאה על החסכונות, פיקדונות, כסף מנוהל ועוד.
הכנת דו"ח מקיף מפורט של "העוגה" הפיננסית שלכם: חלוקה ברורה ומקיפה לפי חברות, מוצרים, עלויות, מסלולי השקעה ועוד.
שלב קריטי בתכנון הפיננסי. תיאום ציפיות בין המתכנן ללקוח. נאפיין יחד את הצרכים של המשפחה תוך הסתכלות לטווח הקצר, הבינוני והארוך על מנת לקבל תמונה מלאה וכוללת של המשפחה. נתכנן את המטרות הכלכליות של המשפחה תוך הסתכלות על דור ההמשך.
אפילו משפחות עם תיקים זהים לחלוטין, יקבלו מאתנו המלצות שונות, מאחר ולכל משפחה יש צרכים שונים וחלומות שונים. לכן בתהליך נבין מה הצרכים שלכם ונבנה ביחד יעדים.
חסכון לטיול משפחתי? החלפת רכב? חסכונות לילדים / נכדים? הגדלת הפנסיה?
כל אלה שאלות שנציף בדרך למטרה שלנו – התאמה של האסטרטגיה הפיננסית בצורה אישית ומיטבית.
בניית אסטרטגיה פיננסית בהתאם למטרות ולצרכים שהגדרנו. נשתמש במגוון רחב של מכשירים ומוצרים פיננסים כדוגמת מוצרים הקיימים בשוק ההון, נדל"ן, קרנות אשראי, קרנות גידור ועוד. בתכנון הרחב נתייחס וניקח בחשבון את היתרון של כל מוצר ממספר זוויות: מיסוי, רמות סיכון, עלויות, תוך מתן דגש לטווח ההשקעה לכל מוצר.
ביצוע התכנון הפיננסי. פתיחת חשבונות רלוונטיים, מילוי טפסים, ביצועה העברות של קופות, פתיחת פוליסות ביטוח רצויות, השקעות אלטרנטיביות ועוד.
שלב חשוב מאוד בו הקשר ממשיך להיות הדוק ורציף. נקיים פגישות תקופתיות לפי תיאום ציפיות שביצענו, ישלחו דוחות תקופתיים המרכזים את כלל התיק אחת לרבעון, נדון על שינויים ברמה האישית וברמה המשפחתית, מצב תעסוקתי, הגדרות שמשתנות ותמיד הסתכלות קדימה.